29-jan Week 2  
START Planner P3 - Klas 2 (2023/2024)  
     
  Nederlands  
P Je werkt tijdens deze periode aan fictie-opdracht 3 (deze hoort bij je leesboek)  
H In de flexles is er aandacht voor de volgende doelen:

kun je de persoonsvorm vinden in een zin
kun je het bouwplan van een zin maken
kun je de zinsdelen benoemen: werkwoordelijk gezegde, onderwerp, lijdend voorwerp
kun je verschillende woordsoorten in een zin benoemen
 
M Blok 3, Grammatica, opdracht 6, 9, 10 en 11. Je maakt deze opdrachten in je schrift!
Blok 3, Grammatica, opdracht 12, 13 en 14. Je maakt deze opdrachten in je schrift!

 
L Blok 3, Grammatica alle gele theorieblokken  
+ Lezen in je leesboek.  
T    
     
  Engels  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  wiskunde  
P H5 Machten, wortels en verbanden
H6 De stelling van Pythagoras
(so, portfolio-opdracht en toets)
 
H Je vindt in je boek:
- Theoriestukken met uitleg, leerdoel, een voorbeeld en een testvraag
- Oefenopgaven
- Samenvatting
- D-toets
- Herhaling
Je vindt in Teams:
- De weektaak (wat moet elke week gedaan worden)
- Uitwerkingen
- Lespresentaties
- PowerPoints, filmpjes, oefenopgaven of extra's uit de les

Volg vakflexlessen
Stel vragen, dat mag ook via Teams
 
M Boek H5: §5.3, §5.4
Zie weektaak in Teams.
 
L Theoriestukken in de paragrafen.
Bereid SO voor volgende les voor. Voorkennis H5, Voorkennis H6 + §5.1.
Zie weektaak in Teams.
 
+    
T    
     
  Frans  
P Elke les is er een evaluatiemoment vocabulairebegrip. Dit moment duurt elke les 10 minuten.  
H FRANS IN DE WERELD  
M FRANS IN DE WERELD  
L FRANS IN DE WERELD  
+ FRANS IN DE WERELD  
T FRANS IN DE WERELD  
     
  Duits  
P Tijdens deze periode ga je aan de slag met het oefenen van lees-, luister-, schrijf- en spreekvaardigheid. Daarnaast lezen we in deze periode een boek voor de boektoets.  
H Stel de vragen die je hebt altijd via Teams aan de docent. Daarnaast is in de online lesmethode bij iedere Schritt een kopje theorie te vinden met extra informatie bij de opdrachten.  
M Opdrachten: Schritt 29 & 30 (online)  
L Bijbehorende theorie van Schritt 29 & 30.  
+ Lezen: 1 hoofdstuk van je boekje (dit doen we tijdens de les)  
T n.v.t.  
     
  geschiedenis  
P    
H paragraaf 3.3  
M    
L begrippen paragraaf 3.3  
+    
T    
     
  aardrijkskunde  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  natuur en gezondheid  
P Aan het eind van de periode kun je uitleggen hoe de voortplantingsorganen werken, wat we onder veilige seks verstaan, hoe je grenzen aan kunt geven, heb je leren luisteren naar elkaar en heb je eigen meningen leren geven over onderwerpen zoals seksualiteit.   
H In de vakflex gaan we al beginnen aan een mindmap over het nieuwe hoofdstuk: voortplanting en seksualiteit  
M Maken basisstof 4.1 opdrachten 1, 2, 3, 4 en 6, 7, 8   
L leren basisstof 4.1   
+ /  
T SO dubbele bloedsomloop en bouw van het hart  
     
  natuur en techniek  
P    
H Hoofdstuk 6.1  
M Hoofdstuk 6.1  
L Hoofdstuk 6.1  
+    
T    
     
  economie  
P Hoofdstuk 4 maken + nakijken + leren.  
H Nakijkboek en aantekeningen staan onder de jaarbijlagen in SOM. In SOM staat onder "leermiddelen" een online leeromgeving. Hier kun jij elke paragraaf, rekentrainers en de begrippen oefenen.  
M Boek 2A; Hoofdstuk 4: par. 1 en de rekentrainer, maken en nakijken.  
L    
+    
T    
     
  identiteit, burgerschap en maatschappij  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  beeldende vorming  
P Maken werkstuk 3 (dier in klei) & 4 (Picasso)  
H    
M Maken werkstuk 3 (dier in klei)  
L    
+ Afmaken stad in perspectief
Afmaken tegel 
 
T    
     
  lichamelijke opvoeding  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  muziek en drama  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
legenda    
P P : periode taak  
H H : hulp (waar te vinden, extra te doen)  
M M : maken  
L L : leren  
+ + : extra: differentiëren, verdiepen  
T T : toets