11-dec Week 6  
START Planner P2 - Klas 3 (2023/2024)  
     
  Nederlands  
P Werkboek spelling.
Je leert de theorie en maakt de oefeningen om je voor te bereiden op het handelingsdeel spelling.
 
H Oefenen met en uitleg over stijlfiguren en spelling.  
M Maak de opdrachten literatuur bij les 5.
Werk verder in het werkboek spelling, kijk zelf zichtbaar de antwoorden na met het antwoordboek.
Lees minimaal 20 pagina's in je leesboek.
 
L Leer de theorie van les 5  
+ Extra lezen in je leesboek.
Extra oefenen met en uitleg over stijlfiguren en spelling.
 
T    
     
  Engels  
P I know the meaning of all the words and stones related to crime (chapter 2)
I can find specific information in a reading text
I can answer quote reading questions
I can describe a crime in a phone call and in person
I can warn people in cases of emergency
I can use the present perfect and different forms of irregular verbs in my sentences
 
H Flexles: Oefenen met schrijfvaardigheid (grammar en woordenschat gebruiken in je eigen zinnen)  
M Work on book report  
L Vocab: Theme words and F listening p. 121)  
+    
T Boekverslag inleveren (Via Teams Opdrachten)  
     
  wiskunde  
P Portfolio-opdracht + Schoolexamen:
H4 Statistiek (boek)
H1 Statistiek en kans (Teams)
 
H Je vindt in Teams:
- De weektaak (wat moet elke week gedaan worden)
- H1 Statistiek en kans
- Filmpjes
- PowerPoints
- Uitwerkingen
- Lespresentaties
Volg vakflexlessen
Filmpjes op Mavo3.nl en Mavo4.nl
 
M Teams H1: §1.1, §1.2
Zie weektaak in Teams.
 
L Theoriestukken in de paragrafen.  
+ Verdiepen: havo opgaven (vraag je docent).  
T    
     
  Frans  
P Elke les is er een evaluatiemoment vocabulairebegrip. Dit moment duurt elke les 10 minuten.  
H Libre Service Le français partout :
- Unité 3 : C’est la fête > 3.4 Écouter > Opdrachten/Theorie
- Unité 3 : C’est la fête > 3.5 Grammaire II > Opdrachten/Theorie

Leren via Quizlet/WRTS > SomToday > Jaarbijlage Frans

Leerwerk klas 3 > SomToday > Jaarbijlage Frans > Leerboekje (naslagwerk)

Vakflex Frans :
- Vraag en antwoord
- Extra aandacht luistervaardigheid
- Extra aandacht grammatica
 
M Faire:
- 3.4 Écouter exercices
Route A : 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Route B : 11, 12, 13, 14
- 3.5 Grammaire II exercices
Route A : 16A, 16B, 16C, 16D, 16E
Route B : 16A, 16B, 16C, 16D
 
L Apprendre :
- Unité 3 – Apprendre 4 FN

Répéter :
- Unité 3 – Apprendre 1 FN-NF, 2 FN, Unité 1,2 – Apprendre 1,6,8 FN-NF, 2,4 FN
 
+    
T    
     
  Duits  
P Jullie werken deze periode aan de vaardigheden : spreken, luisteren, lezen en schrijven.
Jullie oefenen hiervoor met het materiaal uit: Buch A Kapitel 3 Natur, Wetter & Co, Buch B Kapitel 5 Richtung Zukunft.
 
H Deze week in flexles 1 oefenen we met de schrijfopdracht en de grammatica van K3 en K5
Deze week in flexles 2 oefenen we met een leestekst met vragen.
 
M Deze week maak je uit Buch B Kapitel 5 Aufgaben 25-34
Je werkt ook verder aan jouw portfolio
 
L Lr. Buch A Lernecke Kapitel 3 helemaal
Buc B Kapitel 5 Wörterliste A D-N, N-D, Wörterliste B D-N
 
+ Je leest deze week in jouw boek Seite 61-70. Je maakt de samenvatting en deelt die met jouw docent: svanhalteren@waldheim.nl of adegraaf@waldheim.nl  
T n.v.t.  
     
  geschiedenis  
P po H3  
H somtoday --> vakken --> geschiedenis --> bijlagen --> voor allerlei documenten en linkjes  
M    
L hoofdstuk 3 paragraaf 1+2 (blz. 84 t/m 99)  
+    
T s.o. hoofdstuk 3 paragraaf 1+2 (blz. 84 t/m 99)  
     
  aardrijkskunde  
P    
H    
M §1.2  
L §1.2  
+ Excursie Duitsland met opdracht voor cijfer  
T Opdracht Duitsland  
     
  biologie  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  natuur- en scheikunde I  
P    
H Pulsar H3 & SOM & Teams  
M    
L Theorie Evaluatiemoment Weerstand & Pulsar H3.2  
+    
T Evaluatiemoment - Weerstand  
     
  natuur- en scheikunde II  
P    
H    
M    
L Theorie Evaluatiemoment Kloppend maken  
+    
T    
     
  economie  
P Hoofdstuk 2, Hoofdstuk 3 t/m par.5. Opdracht hoofdstuk 4.  
H Boek ,rekenmachine, Economisch bekeken online.
 
M Opdracht hoofdstuk 4.  
L Heel hoofdstuk 2.  
+    
T    
     
  identiteit, burgerschap en maatschappij  
P Journaal maken  
H 6. Beeldvorming  
M 6. Beeldvorming  
L 6. Beeldvorming  
+ Keuzeopdracht: Gameverslaafd  
T    
     
  beeldende vakken - tekenen  
P Praktijkopdracht 2  
H    
M Praktijkopdracht les 4  
L Kunst on Tour 3 H4 paragraaf a  
+ Tekenen met inkt  
T    
     
  lichamelijke opvoeding  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  drama  
P Vormgeving, dans en start eindpresentaties  
H Uitleg tekst  
M Scene maken vanuit eigen tekst  
L n.v.t.  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
  lichamelijke opvoeding 2  
P Sportstage lopen  
H    
M Turnen  
L    
+    
T    
     
  culturele kunstzinnige vorming  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
legenda    
P P : periode taak  
H H : hulp (waar te vinden, extra te doen)  
M M : maken  
L L : leren  
+ + : extra: differentiëren, verdiepen  
T T : toets