4-dec Week 5  
START Planner P2 - Klas 3 (2023/2024)  
     
  Nederlands  
P Werkboek spelling.
Je leert de theorie en maakt de oefeningen om je voor te bereiden op het handelingsdeel spelling.
 
H Oefenen met en extra uitleg over stijlfiguren en spelling.  
M Maak de opdrachten literatuur bij les 4.
Werk verder in het werkboek spelling, kijk zelf zichtbaar de antwoorden na met het antwoordboek.
Alles t/m opdracht 30 is af.
Lees minimaal 20 pagina's in je leesboek.
 
L Leer de theorie van les 4
De regels in het werkboek spelling.
 
+ Extra lezen in je leesboek
Extra oefenen met spelling
 
T    
     
  Engels  
P I know the meaning of all the words and stones related to crime (chapter 2)
I can find specific information in a reading text
I can answer quote reading questions
I can describe a crime in a phone call and in person
I can warn people in cases of emergency
I can use the present perfect and different forms of irregular verbs in my sentences
 
H Flexles: Hoe gebruik ik de modals in mijn Engelse zinnen?  
M Ex. 50 -54 (p. 116-117) + book report  
L Vocab: Theme words and G reading (p. 120-121)  
+    
T    
     
  wiskunde  
P Portfolio-opdracht + Schoolexamen:
H4 Statistiek (boek)
H1 Statistiek en kans (Teams)
 
H Je vindt in Teams:
- De weektaak (wat moet elke week gedaan worden)
- H1 Statistiek en kans
- Filmpjes
- PowerPoints
- Uitwerkingen
- Lespresentaties
Volg vakflexlessen
Filmpjes op Mavo3.nl en Mavo4.nl
 
M Boek H4: §4.4
Teams H1: §1.5
Zie weektaak in Teams.
 
L Theoriestukken in de paragrafen.  
+ Verdiepen: havo opgaven (vraag je docent).  
T    
     
  Frans  
P Elke les is er een evaluatiemoment vocabulairebegrip. Dit moment duurt elke les 10 minuten.  
H Libre Service Le français partout :
- Unité 3 : C’est la fête > 3.2 Lire > Opdrachten/Theorie

Leren via Quizlet/WRTS > SomToday > Jaarbijlage Frans

Leerwerk klas 3 > SomToday > Jaarbijlage Frans > Leerboekje (naslagwerk)

Vakflex Frans :
- Vraag en antwoord
- Extra aandacht leesvaardigheid
- Extra aandacht grammatica
 
M Faire:
- 3.2 Lire exercices
Route A : 3, 4, 5, 6
Route B : 5, 6
 
L Apprendre :
- Unité 3 – Apprendre 2 FN

Répéter :
- Unité 3 – Apprendre 1 FN-NF, Unité 1,2 – Apprendre 1,6,8 FN-NF, 2,4 FN
 
+    
T    
     
  Duits  
P Jullie werken deze periode aan de vaardigheden : spreken, luisteren, lezen en schrijven.
Jullie oefenen hiervoor met het materiaal uit: Buch A Kapitel 3 Natur, Wetter & Co, Buch B Kapitel 5 Richtung Zukunft.
 
H Deze week in flexles 1 oefenen we met de grammatica van Buch B Seite 44 und 45
Deze week in flexles 2 oefenen we met de herhaling van de drie leesstrategieën uit Buch A
 
M Deze week maak je Aufgabe 13- 14a of 14b en 15-24  
L lr. Lernecke Kapitel 3 helemaal, uit Buch B Kapitel 5 Wörterliste A D-N
 
+ Deze week lees je in jouw boek Seite 51-60. Je maakt een samenvatting en die deel je met jouw docent: svanhalteren@waldheim.nl of adegraaf@waldheim.nl  
T n.v.t.  
     
  geschiedenis  
P po H3  
H somtoday --> vakken --> geschiedenis --> bijlagen --> voor allerlei documenten en linkjes  
M hoofdstuk 3 paragraaf 3 opdracht 1 t/m 10 (blz. 103 t/m 104)  
L hoofdstuk 3 paragraaf 3 (blz. 100 t/m 102)  
+ maken hoofdstuk 3 herhaling opdracht 8 t/m 10 (blz. 116)  
T    
     
  aardrijkskunde  
P    
H    
M §1.1  
L §1.1  
+    
T    
     
  biologie  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  natuur- en scheikunde I  
P    
H Pulsar H3 & SOM & Teams  
M    
L Theorie Evaluatiemoment Capaciteit & Pulsar H3.1  
+    
T Evaluatiemoment - Capaciteit  
     
  natuur- en scheikunde II  
P    
H    
M    
L Theorie Evaluatiemoment Molecuulmassa  
+    
T 3.21 & 3.22 Evaluatiemoment 3 - Molecuulmassa  
     
  economie  
P Hoofdstuk 2, Hoofdstuk 3 t/m par.5. Opdracht hoofdstuk 4.  
H Boek ,rekenmachine, Economisch bekeken online.
 
M Opdracht hoofdstuk 4.  
L Heel hoofdstuk 2.  
+    
T    
     
  identiteit, burgerschap en maatschappij  
P Journaal maken  
H 5. Journalistiek  
M 5. Journalistiek  
L 5. Journalistiek  
+ Keuzeopdracht: Reclames  
T    
     
  beeldende vakken - tekenen  
P Praktijkopdracht 2  
H    
M Praktijkopdracht 2 les 3  
L Kunst on Tour 3 H3 paragraaf e  
+ Abstract werken  
T    
     
  lichamelijke opvoeding  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  drama  
P Vormgeving, dans en start eindpresentaties  
H Uitleg: beweging/dans  
M Scene maken vanuit beweging  
L n.v.t.  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
  lichamelijke opvoeding 2  
P Sportstage lopen  
H    
M Turnen  
L    
+    
T    
     
  culturele kunstzinnige vorming  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
legenda    
P P : periode taak  
H H : hulp (waar te vinden, extra te doen)  
M M : maken  
L L : leren  
+ + : extra: differentiëren, verdiepen  
T T : toets