13-nov Week 2  
START Planner P2 - Klas 3 (2023/2024)  
     
  Nederlands  
P Werkboek spelling.
Je leert de theorie en maakt de oefeningen om je voor te bereiden op het handelingsdeel spelling.
 
H Oefen met en extra uitleg over beeldspraak en spelling.  
M Maak de opdrachten literatuur bij les 1.
Werk verder in het werkboek spelling, kijk zelf zichtbaar de antwoorden na met het antwoordboek.
Lees minimaal 20 pagina's in je leesboek.
 
L De theorie van les 1  
+ Extra lezen in je leesboek
Extra oefenmateriaal spelling
 
T    
     
  Engels  
P I know the meaning of all the words and stones related to crime (chapter 2)
I can find specific information in a reading text
I can answer quote reading questions
I can describe a crime in a phone call and in person
I can warn people in cases of emergency
I can use the present perfect and different forms of irregular verbs in my sentences
 
H Flexles: Hoe gebruik ik de present perfect in mijn Engelse zinnen?  
M Ex. 16 – 20 (p. 90 – 93), Ex. 22, 24 (p. 95-96) and + book report  
L Vocab: A watching and C reading (p. 121)  
+    
T    
     
  wiskunde  
P Portfolio-opdracht + Schoolexamen:
H4 Statistiek (boek)
H1 Statistiek en kans (Teams)
 
H Je vindt in Teams:
- De weektaak (wat moet elke week gedaan worden)
- H1 Statistiek en kans
- Filmpjes
- PowerPoints
- Uitwerkingen
- Lespresentaties
Volg vakflexlessen
Filmpjes op Mavo3.nl en Mavo4.nl
 
M Boek H4: §4.1
Zie weektaak in Teams.
 
L Theoriestukken in de paragraaf.  
+ Verdiepen: havo opgaven (vraag je docent).  
T Portfolio-opdracht H4 Statistiek (boek mee!).  
     
  Frans  
P Elke les is er een evaluatiemoment vocabulairebegrip. Dit moment duurt elke les 10 minuten.  
H Libre Service Le français partout :
- Unité 2 : Le français partout > 2.6 Parler > Opdrachten/Theorie
- Unité 2 : Le français partout > 2.5 Grammaire II > Opdrachten/Theorie

Leren via Quizlet/WRTS > SomToday > Jaarbijlage Frans

Leerwerk klas 3 > SomToday > Jaarbijlage Frans > Leerboekje (naslagwerk)

Vakflex Frans :
- Vraag en antwoord
- Extra aandacht spreek- en gespreksvaardigheid
- Extra aandacht grammatica
 
M    
L Faire:
- 2.6 Parler exercices
Route A : 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
Route B : 19, 20, 21, 23, 24
- 2.5 Grammaire II exercices
Route A : 16A, 16B, 16C, 16D
Route B : 16A, 16B, 16C
 
+ Apprendre :
- Unité 2 – Apprendre 6 FN-NF

Répéter :
- Unité 2 – Apprendre 1 FN-NF, 2,4 FN, Unité 1 – Apprendre 1,6,8 FN-NF, 2,4 FN
 
T    
     
  Duits  
P Jullie werken deze periode aan de vaardigheden : spreken, luisteren, lezen en schrijven.
Jullie oefenen hiervoor met het materiaal uit: Buch A Kapitel 3 Natur, Wetter & Co, Buch B Kapitel 5 Richtung Zukunft.
 
H Deze week in de flexles: de sterke werkwoorden met een a in de stam.
de 2e flexles gaat over: de leesstrategie uit Kapitel 1 und Kapitel 2
 
M Deze week maak je Aufgaben 13a of 13b en 14-24.  
L Lr. Wörterliste A und B D-N, N-D
Wörterliste D/F D-N
 
+ Lees deze week Bladzijde 21-30  uit je boek en maak de samenvatting. Deel dit document met jouw docent: svanhalteren@waldheim.nl; adegraaf@waldheim.nl  
T n.v.t.  
     
  geschiedenis  
P po H3  
H somtoday --> vakken --> geschiedenis --> bijlagen --> voor allerlei documenten en linkjes  
M hoofdstuk 3 paragraaf 1 opdracht 1 t/m 12 (blz. 92 t/m 94)  
L hoofdstuk 3 paragraaf 1 (blz. 88 t/m 91)  
+ maken hoofdstuk 3 herhaling opdracht 1 t/m 4 (blz. 115)  
T    
     
  aardrijkskunde  
P    
H    
M De Brug 1  
L De Brug 1  
+    
T    
     
  biologie  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  natuur- en scheikunde I  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  natuur- en scheikunde II  
P    
H    
M    
L Theorie Evaluatiemoment Periodiek Systeem  
+    
T 3.23 & 3.24 Evaluatiemoment 1 - Periodiek Systeem  
     
  economie  
P Hoofdstuk 2, Hoofdstuk 3 t/m par.5. Opdracht hoofdstuk 4.  
H Boek ,rekenmachine, Economisch bekeken online.
 
M Boek 3A. Hoofdstuk 2. par.4+ 5 + rekentrainers.  
L Hoofdstuk 2. par. 1 t/m 5.  
+    
T    
     
  identiteit, burgerschap en maatschappij  
P Journaal maken  
H 2. Medialandschap  
M 2. Medialandschap  
L 2. Medialandschap  
+ Maken: Nieuwsvandaag  
T    
     
  beeldende vakken - tekenen  
P Praktijkopdracht 2  
H    
M Praktijkopdracht 1 afronden en inleveren  
L Kunst on Tour 3 H3 paragraaf b  
+ Werken aan portfolio  
T    
     
  lichamelijke opvoeding  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  drama  
P Vormgeving, dans en start eindpresentaties  
H Uitleg soundscapes  
M Scene maken vanuit soundscape  
L n.v.t.  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
  lichamelijke opvoeding 2  
P Sportstage lopen  
H    
M Tikspelen  
L    
+    
T    
     
  culturele kunstzinnige vorming  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
legenda    
P P : periode taak  
H H : hulp (waar te vinden, extra te doen)  
M M : maken  
L L : leren  
+ + : extra: differentiëren, verdiepen  
T T : toets