6-nov Week 1  
START Planner P2 - Klas 2 (2023/2024)  
     
  Nederlands  
P Je werkt tijdens deze periode aan fictie-opdracht 2 (deze kies je zelf van het keuzemenu Fictie). Het tweede leesboek heb je aan het einde van deze periode uit.   
H Tijdens de vakflexles besteden we aandacht aan de volgende doelen:
kun je de persoonsvorm in een zin vinden
kun je zinsdelen benoemen: werkwoordelijk gezegde en onderwerp
kun je een gesplitst werkwoord in een zin herkennen
kun je het werkwoordelijk gezegde met te benoemen
kun je een bouwplan van een zin maken
Kun je het lijdend voorwerp in een zin vinden
Weet je hoe je de regel van ‘t ex-kofschip gebruikt en kan je deze toepassen
 
M Grammatica: opdracht 1, 3, 4 en 5 p.72 t/m 75
Grammatica: opdracht 12 en 13 p.78
Spelling: opdracht 1, 2 en 3 p.79 en 80

 
L kun je de persoonsvorm in een zin vinden
kun je zinsdelen benoemen: werkwoordelijk gezegde en onderwerp
kun je een gesplitst werkwoord in een zin herkennen
kun je het werkwoordelijk gezegde met te benoemen
kun je een bouwplan van een zin maken
Kun je het lijdend voorwerp in een zin vinden
Weet je hoe je de regel van ‘t ex-kofschip gebruikt en kan je deze toepassen

 
+ Lees minimaal 10 blz in je leesboek  
T    
     
  Engels  
P Leer de woorden overJe leert je verstaanbaar te maken bij een dokter
Je leert te kunnen beschrijven wat er is gebeurd om zo de verwonding uit te leggen (past simple / past continuous)
Je leert woorden over gezondheid
Je leert hoe je advies in het Engels moet geven (can, could, should, have to)
Je oefent met notities maken over wat je hoort in het Engels
 
H    
M    
L    
+    
T    
     
  wiskunde  
P H3 Formules en vergelijkingen (portfolio-opdrachten en toets)
H4 Statistiek (so, portfolio-opdrachten en toets)
 
H Je vindt in Teams:
- De weektaak (wat moet elke week gedaan worden)
- Filmpjes
- PowerPoints
- Lespresentaties
- Uitwerkingen
Volg vakflexlessen
Online omgeving Getal&Ruimte
 
M Boek H3: Voorkennis (maak je vóór de eerste les!), §3.1, §3.2
Zie weektaak in Teams.
 
L Theoriestukken in de paragrafen.  
+    
T    
     
  Frans  
P Elke les is er een evaluatiemoment vocabulairebegrip. Dit moment duurt elke les 10 minuten.  
H Libre Service en ligne :
- Unité 2 : En ligne > 2.4 Écouter > Opdrachten/Theorie

Leren via Quizlet/WRTS > SomToday > Jaarbijlage Frans

Leerwerk klas 2 > SomToday > Jaarbijlage Frans > Leerboekje (naslagwerk)

Vakflex Frans :
- Vraag en antwoord
- Extra aandacht luistervaardigheid
- Extra aandacht grammatica
 
M Faire:
- 2.4 Écouter exercices
Route A : 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
Route B : 11, 12, 13, 14
 
L Apprendre :
- Unité 2 – Apprendre 4 FN

Répéter :
- Unité 2 – Apprendre 1 FN-NF, 2 FN, Unité 1 – Apprendre 1,6,8 FN-NF, 2,4 FN
 
+    
T    
     
  Duits  
P Deze periode ga je aan de slag met een variatie aan opdrachten. Hierbij komen verschillende vaardigheden aan bod: schrijven, lezen, spreken en luisteren. Je taak hierbij is het maken van opdrachten in de online lesmethode en het leren van de bijbehorende theorie.  
H Stel je vragen altijd via Teams of tijdens de les.  
M Machen: Schritt 17 und 18  
L Lernen: de theorie die je kunt vinden in de online lesmethode bij Schritt 17 und 18.  
+ Voor extra oefenmateriaal stuur je de docent een mail of een bericht via Teams. Er zijn altijd extra opdrachten voor de volgende vaardigheden beschikbaar: spreken, lezen, schrijven en luisteren.  
T n.v.t  
     
  geschiedenis  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  aardrijkskunde  
P    
H    
M Les 1: Wat is armoede?  
L Les 1: Wat is armoede?  
+    
T    
     
  natuur en gezondheid  
P aan het eind van de periode heb je:
> de opdrachten gemaakt van basisstof 2.2 t/m 2.4 + 3.1 t/m 3.3
> de test jezelf toetsen gemaakt in de digitale omgeving van Malmberg.
> een mindmap gemaakt van de lesstof.
> de lesstof geleerd en de toets gemaakt in de toetsweek.
 
H In de vakflex kijken we altijd terug op de afgelopen les. Door andere voorbeelden/oefeningen herhalen we en is er extra instructie.
In de vakflex kun je ook altijd komen met eigen vragen. Ook huiswerk maken onder toeziend oog van een vakdocent is mogelijk en leren voor de toets!
 
M maken basisstof 2.2: opdrachten 1, 2, 3 en 6, 7, 8
 
L - Leren: basisstof 2.2, doe vast iets met de stof, zoals een begrippenlijst maken, aan je mindmapwerken, en samenvatting maken.

- Alvast lezen voor de volgende les: basisstof 2.3
 
+ /  
T /  
     
  natuur en techniek  
P    
H Som, Teams en Pulsar H5  
M 5.1  
L Pulsar H5.1  
+    
T    
     
  economie  
P Hoofdstuk 2 en 3 maken + nakijken + leren.  
H    
M    
L    
+    
T    
     
  identiteit, burgerschap en maatschappij  
P Verdraagzaamheid  
H n.v.t.  
M n.v.t.  
L Over het conflict Palestina Israël  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
  beeldende vorming  
P Hoofdstuk 3 & 4
PO2: Tweepuntsperspectief tekening
PO3
 
H    
M PO2: Tweepuntsperspectief tekening
 
L Kunst on tour Hoofdstuk 3  
+    
T    
     
  lichamelijke opvoeding  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  muziek en drama  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
legenda    
P P : periode taak  
H H : hulp (waar te vinden, extra te doen)  
M M : maken  
L L : leren  
+ + : extra: differentiëren, verdiepen  
T T : toets