4-dec Week 5  
START Planner P2 - Klas 1 (2023/2024)  
     
  Nederlands  
P Blok 2: fictie, grammatica, spelling, over taal en schrijven

Blok 1 en blok 2: paragraaf lezen
 
H Oefenen voor de toets van blok 2:  Theorie van blok 2: alle gele blokken van fictie, grammatica, spelling, over taal en schrijven.
Fictiedossier aanvullen.
 
M Bijspijkeren, oefentoets blok 2 maken en bespreken.
Werken aan het fictiedossier
 
L Theorie van blok 2: alle gele blokken van fictie, grammatica, spelling, over taal en schrijven.

 
+ Werken aan het fictiedossier  
T    
     
  Engels  
P Leerdoelen A1
- You can understand when people talk about life at school
- You can use words to describe school and use ordinals (rangtelwoorden)
- You can talk about time and timetables
- You can make yes/no questions and negative questions
- You can talk about likes and dislikes
- You can write sentences with the correct wordorder
 
H    
M Ex. 39 - 43 + 44 - 48 (p.114-119)  
L words G – reading (p.131)
 
+    
T Boek opdracht Bad Company  
     
  wiskunde  
P Portfolio Rekenkunde
Je maakt tijdens de lessen opdrachten bij de lesstof in het portfolio (eigen mapje).
De opdrachten worden gedeeld via Teams en/of Som.
Aan het einde van de periode zijn alle opdrachten (Voldoende) gemaakt en afgetekend.
 
H    
M §3.4 Woordformules (blz 167)
Opdrachten: 36, 38, 39, 40

§3.5 Formules met letters (blz 171)
Opdrachten: 42, 44, 45, 46
Opdrachten: 49, 50, 51
 
L H3 Theorie E Woordformule

H3Theorie F Letters in formule
H3 Theorie G De betekenis van 5d

Je kent de rode begrippen en kunt de sommen maken op de manier van de voorbeelduitwerkingen.
 
+    
T    
     
  Frans  
P Leesboek  
H Libre Service en ligne:
- Unité 2: Moi et les autres >
Opdrachten/Theorie

Leren via WRTS > SomToday > Jaarbijlage Frans

Vakflex Frans:
- Vraag en antwoord
- Extra aandacht luistervaardigheid
 
M Grammaire:
Unité 3 Appr. 5
Ontkenning
Unité 3 Appr. 3
Werkwoorden -er

Faire:
2.6 Parler ex. 17, 18,19, 20
3.3 Grammaire I ex 8A t/m 8D
 
L Apprendre:
Unité 3 Appr. 3 FN-NF (werkwoorden- er
Unité 2 Appr. 6 FN-NF

Répéter:
Unité 2 Appr. 1, 5 FN-NF
Unité 2 Appr. 2 FN
Unité 3 Appr. 5 N-F (ontkenning)
 
+ En ligne:
3.3 Grammaire I extra menu au choix
Kies je niveau *, ** of ***

 
T Overhoring grammaire (20 min)
- Unité 2 Appr. 1 FN-NF
- Unité 2 Appr. 2 FN
- Unité 2 Appr. 5 FN-NF (bezittelijk vnm)
- Unité 3 Appr 5 FN-NF (ontkenning)
 
     
  geschiedenis  
P    
H Somtoday --> vakken --> geschiedenis --> bijlagen  
M    
L hoofdstuk 2 paragraaf 3+4 (IB blz. 30 t/m 35)  
+ maken hoofdstuk 2 test jezelf opdracht 6 t/m 11 (WB blz, 41)
maken hoofdstuk 2 herhaling opdracht 8 t/m 14 (WB blz, 42+43)
maken hoofdstuk 2 verdieping opdracht 4 t/m 6 (WB blz, 44+45)
 
T s.o. hoofdstuk 2 paragraaf 3+4 (IB blz. 30 t/m 35)  
     
  aardrijkskunde  
P    
H    
M Opdracht 3: Spreiding bevolking   
L Bevolkingsdichtheid- en spreiding, bevolkingsspreiding en bevolkingsspreiding Europa en wereld  
+    
T Eindopdracht B: Wereldkaart maken  
     
  natuur en gezondheid  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  natuur en techniek  
P Tijdens deze periode 1 maken we een hoogte meter.  
H Spiegels paragraaf 6.3 uitleg gebruik geodriehoek filmpje SOM  
M Vragen paragraaf 6.3   
L    
+    
T    
     
  identiteit, burgerschap en maatschappij  
P    
H Hoe is het om een vluchteling te zijn?   
M    
L    
+    
T    
     
  beeldende vorming  
P Praktijkopdracht 3 & 4  
H    
M Stopmotion filmen, editen en inleveren.  
L Kunst on Tour 1 H4: De Beeldaspecten (Ruimte)  
+ Schildervaardigheden  
T    
     
  lichamelijke opvoeding  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  muziek en drama  
P Kennismaking met acteren  
H Vervolg genres: uitleg thriller: spanningsopbouw  
M Opdracht thriller  
L n.v.t.  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
legenda    
P P : periode taak  
H H : hulp (waar te vinden, extra te doen)  
M M : maken  
L L : leren  
+ + : extra: differentiëren, verdiepen  
T T : toets