25-sep Week 6  
START Planner P1 - Klas 4 (2023/2024)  
     
  Nederlands  
P Lezen voor je boekenlijst (maak per gelezen boek een A-viertje met aantekeningen over het boek)  
H In de vakflexlessen van deze week is er extra aandacht voor lastige bijvoeglijke naamwoorden en het gebruik van hoofdletters.

Via YouTube kanaal van Arnoud Kuijpers kun je bijpassende uitlegfilmpjes en oefeningen vinden. > https://www.youtube.com/c/ArnoudKuijpers
 
M
Maken:
T&T Adv. 1 en tekst 1 (p. 27-29)
Opdr. boekje p.12-14
Uitw. boekje p. 11-12

Onderstreep in de tekst en noteer het nummer van de vraag in de kantlijn, dit is verplicht

TOETS: formatieve toets LV

 
L Leren uit boekje T&T:
 alle theorie leesvaardigheid herhalen en leren voor de formatieve toets.
 
+ Twintig pagina's of meer uit je boek lezen  
T Formatieve toets Lees Vaardigheid  
     
  Engels  
P You can have a conversation with an English speaking person about a certain topic. (e.g. ordering tickets, asking for directions, make a complaint)
You can speak in English about a certain topic for two minutes.
You can use the appropriate vocabulary to get your message across.
You can form correct English sentences.
You can speak in a neutral English accent or a British / American accent.
 
H Future mini workshop, -ed sound / Strange spelling workshop, topic 5: work experience / future plans workshop in class  
M Finish your fourth monologue.
Work on your goals for this week (planner in your reader).
 
L Study words list 4: sports/going out  
+    
T    
     
  wiskunde  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  Frans  
P Schoolexamen 4.1 Schrijfvaardigheid
- Elke les is er een evaluatiemoment vocabulairebegrip. Dit moment duurt elke les 10 minuten.
- Houdt het leren van de zinnen wekelijks bij, er komt iedere week een klein beetje bij.
 
H Module schrijfvaardigheid :
Teams > 4.fa1 > Bestanden > Lesmateriaal > Module 1 - Schrijfvaardigheid

Leren via Quizlet/WRTS > SomToday > Jaarbijlage Frans

Vakflex Frans :
- Vraag en antwoord
- Extra aandacht schrijfvaardigheid
- Extra aandacht leesvaardigheid
 
M Faire :
- Module 1.6
- Leesvaardigheid
 
L Apprendre :
- Examenidioom chapitre 4 FN
- Module 1.6 NF

Répéter :
- Examenidioom chapitre 1, 2, 3 FN
- Module 1.0, 1.1, 1.2, 1.3, 1.4, 1.5 NF
 
+ Kijk wekelijks ongeveer 30 minuten naar een Franse kinderserie, kinderfilm via een streamingplatform of YouTube. Houdt de Franse ondertiteling aan. Op deze manier raak je gewend aan de Franse uitspraak.  
T    
     
  Duits  
P Deze periode werken jullie aan lees- en schrijfvaardigheid. De toets bestaat uit twee delen.
1 deel leesteksten met vragen en 1 deel waarin je reageert op een bericht via een email.
 
H We werken deze week aan de hulp werkwoorden.  
M Alle opdrachten van Woche 4  
L Seite 1,2,3 und 4 van je leerwerkboek  
+ Lees Hoofdstuk 3 van je leesboek  
T n.v.t.  
     
  geschiedenis  
P po1  
H zie SOM, vakken, geschiedenis, bijlagen  
M H2: introductie opdracht 1 t/m 3 (blz. 46)
H2: paragraaf 1 opdracht 1 t/m 12 (blz. 52+53)
 
L H2: introductie (blz. 44+45)
H2: paragraaf 1 (blz. 48 t/m 51)
 
+ H2: herhaling opdracht 1 t/m 6 (blz. 66)
H2: begrippen opdracht 1 t/m 3 (blz. 64)
 
T    
     
  aardrijkskunde  
P    
H    
M §3.7  
L §3.7  
+ Examentraining
 
T Repetitie §3.1 t/m §3.6  
     
  biologie  
P de opdrachten gemaakt uit je planner en die in de les zijn opgegeven
de D-toetsen van ieder thema gemaakt.
een mindmap gemaakt van de lesstof.
de lesstof geleerd en het SE gemaakt in de toetsweek
 
H Als je het lastig of ongezellig vindt om zelfstandig je opdrachten te maken kun je in de vakflex onder begeleiding opdrachten maken. Ook zoomen we in op de lesstof van die week, kijken we terug naar lastige onderwerpen en scheppen we orde in eventuele chaos.  
M les 1:
vier opdrachten op examenkracht onderwerp 'van generatie op generatie'

les 2:
vier opdrachten op examenkracht onderwerp 'van generatie op generatie'
 
L les 1:
hoofdstuk van generatie op generatie 9.1.1 'de ontwikkeling van een mens' pagina 98/99
verder met het maken van het woordweb of corall notes system
vooruitlezen hoofdstuk 9.1.2 'voortplantingsorganen' pagina 99 t/m 101

Les 2:
hoofdstuk 9.1.2 'voortplantingsorganen' pagina 99 t/m 101
ga verder met het maken van het woordweb of corall notes system
vooruitlezen hoofdstuk 9.1.3. Voorbehoedsmiddelen pagina 101 t/m 103
 
+    
T    
     
  natuur- en scheikunde I  
P    
H Pulsar 8.4 & 8.5  
M Pulsar 8.4 & 8.5  
L Pulsar 8.4 & 8.5  
+    
T    
     
  natuur- en scheikunde II  
P    
H https://naskonline.nl/ Hier vind je de aantekeningen, uitlegvideos en extra oefeningen.

Samengevat en Examenbundel
 
M Alle vragen behorende bij de onderwerpen die wij deze week behandelen moeten zijn gemaakt aan het einde van de week.  
L De onderwerpen van deze week:

periodiek systeem, atomen, moleculen, ontleedbare en niet-ontleedbare stoffen, molecuulformule, naamgeving, molecuulmassa  
 
+ https://naskonline.nl/ Hier vind je de aantekeningen, uitlegvideos en extra oefeningen.

Samengevat en Examenbundel
 
T    
     
  economie  
P Boek 3B: Hoofdstuk 7+8 herhalen
Boek 4A: Hoofdstuk 1+2 maken
 
H Nakijkboeken en aantekeningen staan onder de jaarbijlagen in SOM.
In SOM staat onder "leermiddelen" een online leeromgeving. Hier kun jij elke paragraaf, rekentrainers en de begrippen oefenen.
 
M Boek 4A: Hoofdstuk 2, par. 5 t/m 7 + de rekentrainers.  
L Boek 4A: Hoofdstuk 1 + 2.  
+ Oefenen online bij leermiddelen.  
T    
     
  maatschappijkunde  
P Debat sociale ongelijkheid.   
H Thema: De multiculturele samenleving
3. Overheidsbeleid
4. Sociale ongelijkheid
 
M Thema: De multiculturele samenleving
3. Overheidsbeleid
4. Sociale ongelijkheid
 
L Thema: De multiculturele samenleving
3. Overheidsbeleid
4. Sociale ongelijkheid
 
+ Grenzeloos talent  
T n.v.t.  
     
  levensbeschouwing  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  beeldende vakken - tekenen  
P Praktijktentamen 1 en portfolio  
H    
M PSE1  
L Kunst! De Beeldaspecten leer bladzijde 15 t/m 16  
+ Portfolio en tekenvaardigheden  
T    
     
  lichamelijke opvoeding  
P Verspringen
Speerwerpen
 
H    
M Verspringen
Speerwerpen
 
L    
+    
T    
     
  drama  
P Dans, theorie en examenvoorstelling  
H Hoe schrijf ik een script? Feedback op synopsis  
M Verder werken aan verhaallijn
Maken van een lijst wie welke taak gaat uitvoeren
 
L n.v.t.  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
  lichamelijke opvoeding 2  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
legenda    
P P : periode taak  
H H : hulp (waar te vinden, extra te doen)  
M M : maken  
L L : leren  
+ + : extra: differentiëren, verdiepen  
T T : toets