18-sep Week 5  
START Planner P1 - Klas 4 (2023/2024)  
     
  Nederlands  
P Lezen voor je boekenlijst (maak per gelezen boek een A-viertje met aantekeningen over het boek)  
H In de vakflexlessen van deze week is er extra aandacht voor werkwoorden uit het Engels en lastige bijvoeglijke naamwoorden.

Via YouTube kanaal van Arnoud Kuijpers kun je bijpassende uitlegfilmpjes en oefeningen vinden. > https://www.youtube.com/c/ArnoudKuijpers
 
M Maken:
Schrijf je aangepaste artikel over in het uitwerkingenboekje (p.6-7)
 
L Leren uit het boekje T&T:
§6 SV (p.17)
Herhalen uit boekje T&T t.b.v Formatieve toets LV les 8:
§1 t/m §4 (p. 1 t/m 11)
 
+ Twintig pagina’s of meer lezen uit je boek  
T Geen  
     
  Engels  
P You can have a conversation with an English speaking person about a certain topic. (e.g. ordering tickets, asking for directions, make a complaint)
You can speak in English about a certain topic for two minutes.
You can use the appropriate vocabulary to get your message across.
You can form correct English sentences.
You can speak in a neutral English accent or a British / American accent.
 
H Present simple mini workshop and U-sound workshop in class.  
M Finish your third monologue.
Work on your goals for this week (planner in your reader).
 
L Study words list 3: Work  
+    
T (formative) optional deadline: Record and hand in a monologue for feedback.  
     
  wiskunde  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  Frans  
P Schoolexamen 4.1 Schrijfvaardigheid
- Elke les is er een evaluatiemoment vocabulairebegrip. Dit moment duurt elke les 10 minuten.
- Houdt het leren van de zinnen wekelijks bij, er komt iedere week een klein beetje bij.
 
H Module schrijfvaardigheid :
Teams > 4.fa1 > Bestanden > Lesmateriaal > Module 1 - Schrijfvaardigheid

Leren via Quizlet/WRTS > SomToday > Jaarbijlage Frans

Vakflex Frans :
- Vraag en antwoord
- Extra aandacht schrijfvaardigheid
- Extra aandacht leesvaardigheid
 
M Faire :
- Module 1.4 en 1.5
- Leesvaardigheid
 
L Apprendre :
- Examenidioom chapitre 3 FN
- Module 1.4, 1.5 NF

Répéter :
- Examenidioom chapitre 1, 2 FN
- Module 1.0, 1.1, 1.2, 1.3 NF
 
+ Kijk wekelijks ongeveer 30 minuten naar een Franse kinderserie, kinderfilm via een streamingplatform of YouTube. Houdt de Franse ondertiteling aan. Op deze manier raak je gewend aan de Franse uitspraak.  
T    
     
  Duits  
P Deze periode werken jullie aan lees- en schrijfvaardigheid. De toets bestaat uit twee delen.
1 deel leesteksten met vragen en 1 deel waarin je reageert op een bericht via een email.
 
H We werken deze week aan de onregelmatige werkwoorden  
M Alle opdrachten die horen bij Woche 3  
L Seite 1,2 und 3 woordjes uit je leerwerkboek  
+ lees hoofdstuk 2 van je leesboek  
T n.v.t.  
     
  geschiedenis  
P po1  
H zie SOM, vakken, geschiedenis, bijlagen  
M H1: werkplaats vaardigheden opdracht 1 t/m 10 (blz. 28 t/m 31)
H1: verdieping opdracht 1 t/m 7 (blz. 38+39)
H1: examentraining opdracht 1 t/m 10 (blz. 41 t/m 43)
 
L hoofdstuk 1 paragraaf 1+2 (blz. 8 t/m 43)  
+    
T repetitie hoofdstuk 1 paragraaf 1+2 (blz. 8 t/m 43)  
     
  aardrijkskunde  
P    
H    
M §3.5 & §3.6
 
L §3.5 & §3.6
 
+ Topo NL gebieden & herhaling 3.5/3.6 blz 114
 
T    
     
  biologie  
P de opdrachten gemaakt uit je planner en die in de les zijn opgegeven
de D-toetsen van ieder thema gemaakt.
een mindmap gemaakt van de lesstof.
de lesstof geleerd en het SE gemaakt in de toetsweek
 
H Als je het lastig of ongezellig vindt om zelfstandig je opdrachten te maken kun je in de vakflex onder begeleiding opdrachten maken. Ook zoomen we in op de lesstof van die week, kijken we terug naar lastige onderwerpen en scheppen we orde in eventuele chaos.  
M les 1:
inzicht opdrachten 1.5 Bestuiving, bevruchting en verspreiding 5 t/m 7 + kennis opdrachten basisstof 1.6 Ontkieming, groei en ontwikkeling 1+2

les 2:
inzicht opdrachten basisstof 1.6 Ontkieming, groei en ontwikkeling 4 t/m 7+
vier opdrachten op examenkracht onderwerp 'van generatie op generatie'
 
L les 1:
basisstof 1.5 Bestuiving, bevruchting en verspreiding pagina 48 t/m 53
verder met het maken van het woordweb of corall notes system
vooruitlezen basisstof 1.6 Ontkieming, groei en ontwikkeling pagina 60 t/m 63

Les 2:
basisstof 1.6 Ontkieming, groei en ontwikkeling pagina 60 t/m 63
ga verder met het maken van het woordweb of corall notes system
vooruitlezen hoofdstuk 9  van 'generatie op generatie' uit het boekje samengevat, paragraaf 9.1.1 'de ontwikkeling van een mens' pagina 98/99
 
+ /  
T /  
     
  natuur- en scheikunde I  
P    
H Pulsar 8.2 & 8.3  
M Pulsar 8.2 & 8.3  
L Pulsar 8.2 & 8.3  
+    
T    
     
  natuur- en scheikunde II  
P    
H https://naskonline.nl/ Hier vind je de aantekeningen, uitlegvideos en extra oefeningen.

Samengevat en Examenbundel
 
M Alle vragen behorende bij de onderwerpen die wij deze week behandelen moeten zijn gemaakt aan het einde van de week.  
L De onderwerpen van deze week:

pH (indicatoren), reagens,  stoffen aantonen, verhoudingstabel en wetenschappelijke notatie.
 
+ https://naskonline.nl/ Hier vind je de aantekeningen, uitlegvideos en extra oefeningen.

Samengevat en Examenbundel
 
T    
     
  economie  
P Boek 3B: Hoofdstuk 7+8 herhalen
Boek 4A: Hoofdstuk 1+2 maken
 
H Nakijkboeken en aantekeningen staan onder de jaarbijlagen in SOM.
In SOM staat onder "leermiddelen" een online leeromgeving. Hier kun jij elke paragraaf, rekentrainers en de begrippen oefenen.
 
M Boek 4A: Hoofdstuk 2, par. 1 t/m 4 + de rekentrainers.  
L Boek 4A: Hoofdstuk 2, par. 1 t/m 4 + de rekentrainers.  
+ Oefenen online bij leermiddelen.  
T    
     
  maatschappijkunde  
P Debat sociale ongelijkheid.   
H Thema: De multiculturele samenleving
1. De multiculturele samenleving
2. Migratie
 
M Thema: De multiculturele samenleving
1. De multiculturele samenleving
2. Migratie
 
L Thema: De multiculturele samenleving
1. De multiculturele samenleving
2. Migratie
 
+ Grenzeloos talent  
T n.v.t.  
     
  levensbeschouwing  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  beeldende vakken - tekenen  
P Praktijktentamen 1 en portfolio  
H    
M PSE1  
L Kunst! De Beeldaspecten leer bladzijde 10 t/m 13  
+ Portfolio en tekenvaardigheden  
T    
     
  lichamelijke opvoeding  
P Verspringen
Speerwerpen
 
H    
M Verspringen
Speerwerpen
 
L    
+    
T    
     
  drama  
P Dans, theorie en examenvoorstelling  
H Brainstormen: verhaallijn: hoe schrijf je een script  
M Dansles
Praktijkles: maak een verhaallijn en bedenk personages (synopsis)
 
L n.v.t.  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
  lichamelijke opvoeding 2  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
legenda    
P P : periode taak  
H H : hulp (waar te vinden, extra te doen)  
M M : maken  
L L : leren  
+ + : extra: differentiëren, verdiepen  
T T : toets