23-okt Week 9  
START Planner P1 - Klas 3 (2023/2024)  
     
  Nederlands  
P Leesboek 1 lezen en verwerkingsopdracht maken.

 
H Oefenen met grammatica en spelling
Oefenen met schrijfvaardigheid
 
M Leesboek uit! Maak de opdracht samenvatting leesboek  
L Theorie schrijfvaardigheid  
+    
T    
     
  Engels  
P You know the meaning of all the words and expressions related to describing people (chapter 1).
You can maintain a conversation in English
You can express agreement and disagreement
You know the function of important words in a gaptext, so I can fill in the gaps.
You can use gerunds and infinitive in a sentence
You can form words with some- , any-, every-, no-
You can understand the message in lyrics and express my opinion on this.
 
H Flexlesson: Focus on Watching & Listening skills  
M Exam preparation (page 200 – 212)  
L    
+ Online oefenmateriaal kijk-luisteren in SOM  
T    
     
  wiskunde  
P H2 Kaart en doorsnede (portfolio-opdrachten en toets)
H3 Formules en grafieken (toets)
 
H Je vindt in Teams:
- De weektaak (wat moet elke week gedaan worden)
- Filmpjes
- PowerPoints
- Uitwerkingen
- Lespresentaties
Volg vakflexlessen
Filmpjes op Mavo3.nl
 
M H2 Diagnostische Toets opg 8 t/m 18
H3 Diagnostische Toets opg 1 t/m 19
Zie weektaak in Teams.
 
L H2 Samenvatting.
H3 Samenvatting.
Zie weektaak in Teams.
 
+ Verdiepen: havo opgaven (vraag je docent).  
T    
     
  Frans  
P Elke les is er een evaluatiemoment vocabulairebegrip. Dit moment duurt elke les 10 minuten.  
H Libre Service en ligne :
- Unité 2 : Le français partout > 2.1 Regarder > Opdrachten/Theorie

Leren via Quizlet/WRTS > SomToday > Jaarbijlage Frans

Leerwerk klas 3 > SomToday > Jaarbijlage Frans > Leerboekje (naslagwerk)

Vakflex Frans :
- Vraag en antwoord
- Extra aandacht leesvaardigheid
- Extra aandacht grammatica
 
M Faire:
- 2.2 Lire exercices 3, 4, 5, 6
 
L Apprendre :
- Unité 2 – Apprendre 2 FN

Répéter :
- Unité 2 – Apprendre 1 FN-NF, Unité 1 – Apprendre 1,6,8 FN-NF, 2,4 FN
 
+ En ligne : 2.2 Lire extra menu au choix
Kies je niveau *, ** of ***
 
T Evaluatiemoment:
Grammaticabeheersing 3.1
Je maakt een toets met meerkeuzevragen over alle onderwerpen die je al hebt gehad.
- onregelmatig werkwoord être, avoir, aller, faire, prendre, vouloir, pouvoir, partir, venir, devoir
- werkwoord op -er (-e, -es, -e, -ons, -ez, -ent)
- werkwoord op -ir (-is, -is, -it, -issons, -issez, -issent)
- werkwoord op -re (-s, -s, -, -ons, -ez, -ent)
- présent, passé composé (-é, -i, -u, en onregelmatig), imparfait (-ais, -ais, -ait, -ions, -iez, -aient)
- bepaald (le, la, l’, les) en onbepaald lidwoord (un, une, des), delend lidwoord (du, de la, de l’, des)
- bijvoeglijk naamwoord (-, e, -s, -es), bijvoeglijk naamwoord bijzondere vormen (-x>-se, -f>-ve)
- ontkenning (ne … pas)
- bezittelijk voornaamwoord (mon, ma, mes, ton, ta, tes, son, sa, ses, son, sa, ses, notre, notre, nos, votre, votre vos, leur, leur, leurs), aanwijzend voornaamwoord (ce, cet, cette, ces)

In SOM vind je een document genaamd “Klas 3 – Naslagwerk” daarin staat het leerwerk.
 
     
  Duits  
P Deze periode werken we aan Hoofdstuk 1 en Hoofdstuk 2 van TrabiTour  
H We herhalen de thema's van Kapitel 1 und Kapitel 2  
M Kapitel 1 und Kapitel 2
Spreekopdracht voor de toets
Stedenopdracht 1 en 2
 
L Lernecke Kapitel 1 und Kapitel 2  
+ Je werkt aan je leesopdracht en/ of portfolio.
Je maakt de oefentoets
 
T n.v.t.  
     
  geschiedenis  
P poH4  
H zie SOM, vakken, geschiedenis, bijlagen  
M H4: werkplaats vaardigheden opdracht 1 t/m 10 (blz. 147 t/m 149)
H4: verdieping opdracht 1 t/m 8 (blz. 156+157)
H4: examentraining opdracht 1 t/m 9 (blz. 158+159)
 
L Hoofdstuk 4 (blz. 122 t/m 159)  
+    
T    
     
  aardrijkskunde  
P    
H    
M    
L    
+    
T    
     
  biologie  
P    
H Deze week herhalen we alle stof van het onderdeel genetica m.b.v. een experiment!  
M Maak de diagnostische opgaven (staan bij afsluiting) die horen bij de besproken stof:
- Thema 1, opdracht 6 t/m 10.
- Thema 3, opdracht 1 t/m 5.
 
L Boek 3a methode MAX.
 §1.4 Chromosomen (blz. 26 en 27)
 §1.5 Gewone celdeling (blz. 31 en 32) 
 §1.6 Reductiedeling (blz. 36 en 37)
 §3.1 Genotype en Fenotype (blz. 168 en 169)
 §3.2 Genen (blz. 173 t/m 175)
 §3.3 Kruisingen (blz. 179 t/m 182)
 
+ zie som voor meer informatie over vakflexen.  
T    
     
  natuur- en scheikunde I  
P n.v.t.  
H Hoofdstuk 1 en SOM  
M SOM  
L Paragraaf 1.3  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
  natuur- en scheikunde II  
P    
H Thema 1 - SOM & teams  
M Opdracht 06  
L Thema 1 - SOM & teams  
+    
T    
     
  economie  
P Boek 3A Heel hoofdstuk 1.  
H Active Inspire, boek, online.
 
M Boek 3A;Hoofdstuk 2,par.5 +6+ de rekentrainer + herhalen.
 
L  Boek 3A Hoofdstuk 1.+ hoofdstuk 2.par.1t/m 6.  
+ Oefenen online bij leermiddelen.  
T nvt  
     
  identiteit, burgerschap en maatschappij  
P Debat maatschappelijk vraagstuk  
H 6. Gelijke kansen.   
M 6. Gelijke kansen.   
L 6. Gelijke kansen.   
+    
T    
     
  beeldende vakken - tekenen  
P Werkstuk 1
(keuze uit: Zelfstandig kunstenaar, animator, fotograaf, architect, gamedesigner, illustrator)
(inleveren aan het einde van de toetsweek)
 
H    
M Werken aan werkstuk 1  
L Kunst on tour 3 Hoofdstuk 1a,b,c,d & e  
+    
T    
     
  lichamelijke opvoeding  
P Frisbee
Duurloop
Softbal
 
H    
M Vrije invulling / voorbereiding per 2  
L    
+    
T    
     
  drama  
P Werken vanuit teksten en vormgeving  
H Verdieping vormgeving: werken vanuit muziek  
M Maak een fysieke scene vanuit muziek  
L n.v.t.  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
  lichamelijke opvoeding 2  
P Atletiek, Kogelstoten en horden lopen.
Eigen vaardigheid Hockey en Voetbal d.m.v. onderlinge instructie.
 
H    
M 3LO2.1 Onderlinge instructie (eigen vaardigheid)
3LO2.2 Kogelstoten en hordenlopen
 
L    
+    
T 3LO2.2 Kogelstoten en hordenlopen  
     
  culturele kunstzinnige vorming  
P Afronden 6 opdrachten (zie SOM) CKV tijdens de lessen  
H n.v.t.  
M Maken filmverslag  
L n.v.t.  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
legenda    
P P : periode taak  
H H : hulp (waar te vinden, extra te doen)  
M M : maken  
L L : leren  
+ + : extra: differentiëren, verdiepen  
T T : toets