9-okt Week 8  
START Planner P1 - Klas 3 (2023/2024)  
     
  Nederlands  
P Leesboek 1 lezen en verwerkingsopdracht maken.

 
H Oefenen met grammatica en spelling
Oefenen met schrijfvaardigheid
 
M Verbeter de sollicitatiebrief voor je LOB. Maak er een word-document van en sla deze op in de gedeelde map Nederlands.

Lees minimaal 15 pagina's in je leesboek.

 
L Herhalen theorie schrijfvaardigheid

Lees de opdracht samenvatting leesboek door.
 
+    
T    
     
  Engels  
P You know the meaning of all the words and expressions related to describing people (chapter 1).
You can maintain a conversation in English
You can express agreement and disagreement
You know the function of important words in a gaptext, so I can fill in the gaps.
You can use gerunds and infinitive in a sentence
You can form words with some- , any-, every-, no-
You can understand the message in lyrics and express my opinion on this.
 
H Flexlesson: focus on task and test preparation  
M    
L Study all words p. 72 and 73
Study stones p. 74
Study grammar topics p. 75
 
+    
T Repetitie hoofdstuk 1  
     
  wiskunde  
P H2 Kaart en doorsnede (portfolio-opdrachten en toets)
H3 Formules en grafieken (toets)
 
H Je vindt in Teams:
- De weektaak (wat moet elke week gedaan worden)
- Filmpjes
- PowerPoints
- Uitwerkingen
- Lespresentaties
Volg vakflexlessen
Filmpjes op Mavo3.nl
 
M Achterstand wegwerken van H2 en H3, na de vakantie controle.
Zie weektaak in Teams.
 
L Theoriestukken in de paragrafen.  
+ Verdiepen: havo opgaven (vraag je docent).  
T Portfolio-opdracht H2 §2.1, §2.2  
     
  Frans  
P Elke les is er een evaluatiemoment vocabulairebegrip. Dit moment duurt elke les 10 minuten.  
H Libre Service en ligne :
- Unité 2 : Le français partout > 2.1 Regarder > Opdrachten/Theorie
- Unité 2 : Le français partout > 2.3 Grammaire I > Opdrachten/Theorie

Leren via Quizlet/WRTS > SomToday > Jaarbijlage Frans

Leerwerk klas 3 > SomToday > Jaarbijlage Frans > Leerboekje (naslagwerk)

Vakflex Frans :
- Vraag en antwoord
- Extra aandacht grammatica
 
M Faire:
- 2.1 Regarder exercices 1, 2
- 2.3 Grammaire I
 
L Apprendre :
- Unité 2 – Apprendre 1 FN-NF

Répéter :
- Unité 1 – Apprendre 1,6,8 FN-NF, 2,4 FN
 
+ En ligne : 2.3 Grammaire I extra menu au choix
Kies je niveau *, ** of ***
 
T    
     
  Duits  
P Deze periode werken we aan Hoofdstuk 1 en Hoofdstuk 2 van TrabiTour  
H We gaan deze week aan het werk met email schrijven over het thema.  
M bis zur Aufgabe 35  
L Lernecke Kapitel 1 und Kapitel 2  
+ Je werkt deze week aan steden opdracht 1 en 2  
T n.v.t.  
     
  geschiedenis  
P poH4  
H zie SOM, vakken, geschiedenis, bijlagen  
M werken aan POH4  
L    
+    
T    
     
  aardrijkskunde  
P    
H Oefentoets in de online omgeving van de methode.  
M §4.4 + §4.5
 
L §4.4 + §4.5
 
+ Samenvattingsopd. Blz. 134
 
T    
     
  biologie  
P    
H Deze week krijg je hulp bij §3.3 over kruisingen:
- Hoe gebruik ik kruisingen om het fenotype van een individu of groep te voorspellen?
 
M Deze week werk je aan de volgende opdrachten:
- Inzicht opdrachten van §3.3 (4 en 5)
 
L Leer alle paragrafen voor de toets: §1.4 + §1.5 + §1.6 + §3.1 + §3.2 + §3.3
 
+ zie som voor meer informatie over vakflexen.  
T    
     
  natuur- en scheikunde I  
P n.v.t.  
H Hoofdstuk 1 en SOM  
M SOM  
L Leren paragraaf 1.5  
+ n.v.t.  
T Evaluatiemoment Veiligheidspictogrammen  
     
  natuur- en scheikunde II  
P    
H Thema 1 - SOM & teams  
M Opdracht 05  
L Thema 1 - SOM & teams  
+    
T    
     
  economie  
P Boek 3A Heel hoofdstuk 1.  
H Active Inspire, boek, online.
 
M Boek 3A;Hoofdstuk 2,par.3 +4+ de rekentrainer + herhalen.
 
L Boek 3A Hoofdstuk 1.+ hoofdstuk 2.par.1t/m 4  
+ Oefenen online bij leermiddelen.  
T nvt  
     
  identiteit, burgerschap en maatschappij  
P Debat maatschappelijk vraagstuk  
H 5. Sociale ongelijkheid.  
M 5. Sociale ongelijkheid.  
L 5. Sociale ongelijkheid.  
+    
T    
     
  beeldende vakken - tekenen  
P Werkstuk 1
(keuze uit: Zelfstandig kunstenaar, animator, fotograaf, architect, gamedesigner, illustrator)
(inleveren aan het einde van de toetsweek)
 
H    
M Werken aan werkstuk 1  
L Kunst on tour 3 Hoofdstuk 2e  
+ Schilderen met andere gereedschappen  
T    
     
  lichamelijke opvoeding  
P Frisbee
Duurloop
Softbal
 
H    
M Softbal  
L    
+    
T    
     
  drama  
P Werken vanuit teksten en vormgeving  
H Vormgevingsmiddelen: decor, licht, geluid, kostuums, rekwisieten, muziek, grime   
M Speel de dialoog van vorige week uit je hoofd en werk met vormgevingsmiddelen
Eerst oefenen en dan voor de klas
 
L n.v.t.  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
  lichamelijke opvoeding 2  
P Atletiek, Kogelstoten en horden lopen.
Eigen vaardigheid Hockey en Voetbal d.m.v. onderlinge instructie.
 
H    
M 3LO2.1 Onderlinge instructie (eigen vaardigheid)
3LO2.2 Kogelstoten en hordenlopen
 
L    
+    
T    
     
  culturele kunstzinnige vorming  
P Afronden 6 opdrachten (zie SOM) CKV tijdens de lessen  
H n.v.t.  
M Maken/afmaken theateropdracht
Starten met filmverslag
 
L n.v.t.  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
legenda    
P P : periode taak  
H H : hulp (waar te vinden, extra te doen)  
M M : maken  
L L : leren  
+ + : extra: differentiëren, verdiepen  
T T : toets