2-okt Week 7  
START Planner P1 - Klas 3 (2023/2024)  
     
  Nederlands  
P Leesboek 1 lezen en verwerkingsopdracht maken.

 
H Oefenen met grammatica en spelling
Oefenen met schrijfvaardigheid
 
M Het onderdeel werkwoordspelling in het werkboekje spelling is af en je hebt de oefentoets gemaakt.

Lees minimaal 15 pagina's in je leesboek.
 
L Theorie zakelijke brief.  
+    
T    
     
  Engels  
P You know the meaning of all the words and expressions related to describing people (chapter 1).
You can maintain a conversation in English
You can express agreement and disagreement
You know the function of important words in a gaptext, so I can fill in the gaps.
You can use gerunds and infinitive in a sentence
You can form words with some- , any-, every-, no-
You can understand the message in lyrics and express my opinion on this.
 
H Flexlesson: focus on task and test preparation  
M Task preparation  
L Study all words p. 72 and 73  
+    
T Portfolio: Task presentation  
     
  wiskunde  
P H2 Kaart en doorsnede (portfolio-opdrachten en toets)
H3 Formules en grafieken (toets)
 
H Je vindt in Teams:
- De weektaak (wat moet elke week gedaan worden)
- Filmpjes
- PowerPoints
- Uitwerkingen
- Lespresentaties
Volg vakflexlessen
Filmpjes op Mavo3.nl
 
M Boek H3: §3.4, §3.5, §3.6
Zie weektaak in Teams.
 
L Theoriestukken in de paragrafen.  
+ Verdiepen: havo opgaven (vraag je docent).  
T    
     
  Frans  
P Elke les is er een evaluatiemoment vocabulairebegrip. Dit moment duurt elke les 10 minuten.  
H Libre Service en ligne :
- Unité 1 : Raconte tes vacances > 1.7 Écrire > Opdrachten/Theorie

Leren via Quizlet/WRTS > SomToday > Jaarbijlage Frans

Leerwerk klas 3 > SomToday > Jaarbijlage Frans > Leerboekje (naslagwerk)

Vakflex Frans :
- Vraag en antwoord
- Extra aandacht schrijfvaardigheid
- Extra aandacht grammatica
 
M Faire:
- 1.7 Écrire exercices 25, 16, 27, 28, 29, 30
 
L Apprendre :
- Unité 1 – Apprendre 8 FN-NF

Répéter :
- Unité 1 – Apprendre 1,6 FN-NF, 2,4 FN
 
+ En ligne : 1.7 Écrire extra menu au choix
Kies je niveau *, ** of ***
 
T    
     
  Duits  
P Deze periode werken we aan Hoofdstuk 1 en Hoofdstuk 2 van TrabiTour  
H    
M bis zur Aufgabe 24
We slaan 16, 17, 22, 23  over
 
L Lernecke Kapitel 1 und Kapitel 2  
+ Je werkt aan steden opdracht 2  
T n.v.t.  
     
  geschiedenis  
P poH4  
H zie SOM, vakken, geschiedenis, bijlagen  
M H4: paragraaf 4 opdracht 1 t/m 9 (blz. 145+146)  
L H4: paragraaf 4 (blz. 143+144)  
+ H4: herhaling opdracht 13+14 (blz. 155)  
T    
     
  aardrijkskunde  
P    
H Herhaling en Toepassing in de online omgeving van de methode.  
M §4.2 + §4.3
 
L §4.2 + §4.3
 
+ Samenvattingsopd. blz. 120 + examentrainer blz. 122
 
T    
     
  biologie  
P    
H Deze week krijg je hulp bij §3.2 over genen:
- Wat is een gen?
- Waar in de cel vind ik een gen?
- Wat zijn genenparen en waar komen ze vandaan? 
 
M Deze week werk je aan de volgende opdrachten:
- Inzicht opdrachten van §3.2 (4 t/m 6)

Ter voorbereiding op volgende week werk je aan:
- Lees §3.3 over kruisingen
- Kennis opdrachten van §3.3 (1 t/m 3)  
 
L Leer §3.2 over genen.  
+ zie som voor meer informatie over vakflexen.  
T    
     
  natuur- en scheikunde I  
P n.v.t.  
H Hoofdstuk 1 en SOM  
M SOM  
L Leren paragraaf 1.2 plus 1.5  
+ n.v.t.  
T Evaluatiemoment Druk  
     
  natuur- en scheikunde II  
P    
H Thema 1 - SOM & teams  
M Opdracht 04  
L Thema 1 - SOM & teams + atomen  
+    
T Schriftelijk - atomen  
     
  economie  
P Boek 3A Heel hoofdstuk 1.  
H Active Inspire, boek, online.
 
M Boek 3A;Hoofdstuk 2,par.1 +2+ de rekentrainer + herhalen.
 
L Boek 3A Hoofdstuk 1.+ hoofdstuk 2.par.1+2..
 
+ Oefenen online bij leermiddelen.  
T nvt  
     
  identiteit, burgerschap en maatschappij  
P Debat maatschappelijk vraagstuk  
H 4. Multiculturele samenleving.   
M 4. Multiculturele samenleving.   
L 4. Multiculturele samenleving.   
+    
T n.v.t.  
     
  beeldende vakken - tekenen  
P Werkstuk 1
(keuze uit: Zelfstandig kunstenaar, animator, fotograaf, architect, gamedesigner, illustrator)
(inleveren aan het einde van de toetsweek)
 
H    
M Werken aan werkstuk 1  
L Kunst on tour 3 Hoofdstuk 2c & 2d  
+ Schilderen met andere gereedschappen  
T    
     
  lichamelijke opvoeding  
P Frisbee
Duurloop
Softbal
 
H    
M Softbal  
L    
+    
T    
     
  drama  
P Werken vanuit teksten en vormgeving  
H Werken vanuit vaste tekst  
M Instuderen en spelen van dialogen  
L n.v.t.  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
  lichamelijke opvoeding 2  
P Atletiek, Kogelstoten en horden lopen.
Eigen vaardigheid Hockey en Voetbal d.m.v. onderlinge instructie.
 
H    
M 3LO2.1 Onderlinge instructie (eigen vaardigheid)
3LO2.2 Kogelstoten en hordenlopen
 
L    
+    
T    
     
  culturele kunstzinnige vorming  
P Afronden 6 opdrachten (zie SOM) CKV tijdens de lessen  
H n.v.t.  
M Afmaken fotostrip
Klaar met fotostrip? Starten met het schrijven van het theaterverslag
 
L n.v.t.  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
legenda    
P P : periode taak  
H H : hulp (waar te vinden, extra te doen)  
M M : maken  
L L : leren  
+ + : extra: differentiëren, verdiepen  
T T : toets