25-sep Week 6  
START Planner P1 - Klas 3 (2023/2024)  
     
  Nederlands  
P Leesboek 1 lezen en verwerkingsopdracht maken.

 
H Oefenen met grammatica en spelling
Oefenen met leesvaardigheid
 
M Opdracht zakelijke brief 1 afmaken en meenemen naar de les van volgende week.

Lees minimaal 15 pagina's in je leesboek.

Werk aan de opdrachten in het werkboekje spelling
 
L Theorie zakelijke brief
Leer de tekstverbanden en signaalwoorden
 
+    
T    
     
  Engels  
P You know the meaning of all the words and expressions related to describing people (chapter 1).
You can maintain a conversation in English
You can express agreement and disagreement
You know the function of important words in a gaptext, so I can fill in the gaps.
You can use gerunds and infinitive in a sentence
You can form words with some- , any-, every-, no-
You can understand the message in lyrics and express my opinion on this.
 
H Flexlesson: focus on words chapter 1 & important grammar  
M Exercises 50-54 (p. 66 – 69)  
L Vocabulary: reading (G) p. 73  
+    
T    
     
  wiskunde  
P H2 Kaart en doorsnede (portfolio-opdrachten en toets)
H3 Formules en grafieken (toets)
 
H Je vindt in Teams:
- De weektaak (wat moet elke week gedaan worden)
- Filmpjes
- PowerPoints
- Uitwerkingen
- Lespresentaties
Volg vakflexlessen
Filmpjes op Mavo3.nl
 
M Boek H3: §3.1, §3.2, §3.3
Zie weektaak in Teams.
 
L Theoriestukken in de paragrafen.2
 
+ Verdiepen: havo opgaven (vraag je docent).  
T    
     
  Frans  
P Elke les is er een evaluatiemoment vocabulairebegrip. Dit moment duurt elke les 10 minuten.  
H Libre Service en ligne :
- Unité 1 : Raconte tes vacances > 1.6 Parler > Opdrachten/Theorie
- Unité 1 : Raconte tes vacances > 1.5 Grammaire II > Opdrachten/Theorie

Leren via Quizlet/WRTS > SomToday > Jaarbijlage Frans

Leerwerk klas 3 > SomToday > Jaarbijlage Frans > Leerboekje (naslagwerk)

Vakflex Frans :
- Vraag en antwoord
- Extra aandacht spreek- en gespreksvaardigheid
- Extra aandacht grammatica
 
M Faire:
- 1.6 Parler exercices 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24
- 1.5 Grammaire II
 
L Apprendre :
- Unité 1 – Apprendre 6 FN-NF

Répéter :
- Unité 1 – Apprendre 1 FN-NF, 2,4 FN
 
+ En ligne : 1.6 Parler extra menu au choix
Kies je niveau *, ** of ***
En ligne : 1.5 Grammaire II extra menu au choix
Kies je niveau *, ** of ***
 
T    
     
  Duits  
P Deze periode werken we aan Hoofdstuk 1 en Hoofdstuk 2 van TrabiTour  
H We werken deze week aan de grammatica van Kapitel 2  
M bis zur Aufgabe 14
we slaan Aufgabe 6 en 12 over
 
L Lernecke Kapitel 1
Wörterliste Kapitel 2 A D-N, N-D
 
+    
T n.v.t.  
     
  geschiedenis  
P poH4  
H zie SOM, vakken, geschiedenis, bijlagen  
M    
L hoofdstuk 4 paragraaf 1+2 (blz. 122 t/m 136)  
+    
T s.o. hoofdstuk 4 paragraaf 1+2 (blz. 122 t/m 136)  
     
  aardrijkskunde  
P    
H Herhaling en Toepassing in de online omgeving van de methode.
Oefentoets in online omgeving van de methode.
 
M §3.1 + §4.1
 
L §3.1 + §4.1
 
+ Examentrainer blz. 100
 
T    
     
  biologie  
P    
H Deze week krijg je hulp bij §3.1 over Genotype en Fenotype:
- Wat is een Genotype en hoe herken ik deze?
- Wat is een Fenotype en hoe herken ik deze?
 
M Deze week werk je aan de volgende opdrachten:
- Inzicht opdrachten van §3.1 (4 t/m 6)

Ter voorbereiding op volgende week werk je aan:
- Lees §3.2 over genen
- Kennis opdrachten van §3.2 (1 t/m 3)  
 
L Leer §3.1 over Genotype en Fenotype.  
+ zie som voor meer informatie over vakflexen.  
T    
     
  natuur- en scheikunde I  
P n.v.t.  
H Hoofdstuk 1 en SOM  
M SOM  
L Paragraaf 1.2  
+ n.v.t.  
T n.v.t  
     
  natuur- en scheikunde II  
P    
H Thema 1 - SOM & teams  
M Opdracht 03  
L Thema 1 - SOM & teams + fase driehoek  
+    
T Schriftelijk - Fase driehoek   
     
  economie  
P Boek 3A Heel hoofdstuk 1.  
H Active Inspire, boek, online.
 
M Boek 3A;Hoofdstuk 1,par.7+ de rekentrainer + herhalen.
 
L Boek 3A Hoofdstuk 1. par.1 t/m 7+ alle rekentrainers.
 
+ Oefenen online bij leermiddelen.  
T nvt  
     
  identiteit, burgerschap en maatschappij  
P Debat maatschappelijk vraagstuk  
H 3. Cultuur  
M 3. Cultuur  
L 3. Cultuur  
+ Waarden en normen.  
T n.v.t.  
     
  beeldende vakken - tekenen  
P Werkstuk 1
(keuze uit: Zelfstandig kunstenaar, animator, fotograaf, architect, gamedesigner, illustrator)
(inleveren aan het einde van de toetsweek)
 
H    
M Werken aan werkstuk 1  
L Kunst on tour 3 Hoofdstuk 2a & 2b  
+ Flexuur schilderen met penselen  
T    
     
  lichamelijke opvoeding  
P Frisbee
Duurloop
Softbal
 
H    
M Frisbee
Duurloop
 
L    
+    
T Frisbee
Duurloop
 
     
  drama  
P Werken vanuit teksten en vormgeving  
H Hoe speel je een monoloog (herhaling): mise-en-scene (uitleg)  
M Oefenen monoloog
Spelen monoloog voor de groep
 
L n.v.t.  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
  lichamelijke opvoeding 2  
P Atletiek, Kogelstoten en horden lopen.
Eigen vaardigheid Hockey en Voetbal d.m.v. onderlinge instructie.
 
H    
M 3LO2.1 Kogelstoten en hordenlopen
3LO2.2 Onderlinge instructie (eigen vaardigheid)
 
L    
+    
T 3LO2.1 Kogelstoten en hordenlopen
 
     
  culturele kunstzinnige vorming  
P Afronden 6 opdrachten (zie SOM) CKV tijdens de lessen  
H Uitleg over de eindopdracht
Uitleg over de theateropdracht
 
M Werken aan fotostrip  
L n.v.t.  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
legenda    
P P : periode taak  
H H : hulp (waar te vinden, extra te doen)  
M M : maken  
L L : leren  
+ + : extra: differentiëren, verdiepen  
T T : toets