11-sep Week 4  
START Planner P1 - Klas 3 (2023/2024)  
     
  Nederlands  
P Leesboek 1 lezen en verwerkingsopdracht maken.

 
H Oefenen met grammatica en spelling
Oefenen met schrijfvaardigheid
 
M Oriënterende opdracht taalverzorging

Lees minimaal 15 pagina's in je leesboek
 
L Theorie zakelijke brief in Teams/SOM lezen  
+    
T    
     
  Engels  
P You know the meaning of all the words and expressions related to describing people (chapter 1).
You can maintain a conversation in English
You can express agreement and disagreement
You know the function of important words in a gaptext, so I can fill in the gaps.
You can use gerunds and infinitive in a sentence
You can form words with some- , any-, every-, no-
You can understand the message in lyrics and express my opinion on this.
 
H Flexlesson: Focus on Theme Words Chapter 1  
M Ex. 22, 23b (p. 48-49)
Ex. 28-30 (p. 52-53)
 
L Study words: Watching p. 72 & Reading (C) p. 73  
+    
T    
     
  wiskunde  
P H2 Kaart en doorsnede (portfolio-opdrachten en toets)
H3 Formules en grafieken (toets)
 
H Je vindt in Teams:
- De weektaak (wat moet elke week gedaan worden)
- Filmpjes
- PowerPoints
- Uitwerkingen
- Lespresentaties
Volg vakflexlessen
Filmpjes op Mavo3.nl
 
M Boek H2: §2.1, §2.2
Zie weektaak in Teams.
 
L Theoriestukken in de paragrafen.  
+ Verdiepen: havo opgaven (vraag je docent).  
T    
     
  Frans  
P Elke les is er een evaluatiemoment vocabulairebegrip. Dit moment duurt elke les 10 minuten.  
H Libre Service en ligne :
- Unité 1 : Raconte tes vacances > 1.2 Lire > Opdrachten/Theorie
- Unité 1 : Raconte tes vacances > 1.3 Grammaire I > Opdrachten/Theorie

Leren via Quizlet/WRTS > SomToday > Jaarbijlage Frans

Leerwerk klas 3 > SomToday > Jaarbijlage Frans > Leerboekje (naslagwerk)

Vakflex Frans :
- Vraag en antwoord
- Extra aandacht leesvaardigheid
- Extra aandacht grammatica
 
M Faire :
- 1.2 Lire exercices 3, 4, 5, 6
- 1.3 Grammaire I
 
L Apprendre :
- Unité 1 – Apprendre 2 FN

Répéter :
- Unité 1 – Apprendre 1 FN-NF
 
+ 1.2 Lire extra menu au choix
Kies je niveau *, ** of ***
1.3 Grammaire I extra menu au choix
Kies je niveau *, ** of ***
 
T    
     
  Duits  
P Deze periode werken we aan Hoofdstuk 1 en Hoofdstuk 2 van TrabiTour  
H Deze week werken we aan hoe pak je de spreekopdrachten aan.  
M bis zur Aufgabe 24  
L Wörterliste A und B D-N, N-D
Wörterliste D/F D-N
 
+ Als je map op orde is, dan kies je een stripboek uit de kast en gaat die lezen.  
T n.v.t.  
     
  geschiedenis  
P poH4  
H zie SOM, vakken, geschiedenis, bijlagen  
M H4: paragraaf 2 opdracht 1 t/m 9 (blz. 135+136)  
L H4: paragraaf 2 (blz. 132 t/m 134)  
+ H4: herhaling opdracht 6 t/m 9 (blz. 154+155)
H4: begrippen opdracht 2 (blz. 152)
 
T    
     
  aardrijkskunde  
P    
H Herhaling en Toepassing in de online omgeving van de methode.  
M De brug 2 en §3.4
 
L De brug 2 en §3.4  
+    
T    
     
  biologie  
P    
H Deze week krijg je hulp bij §1.5 over de normale celdeling:
- Hoe vermeerdert een cel zich?
- Hoe kopieert een cel de chromosomen in de celkern?
 
M Deze week werk je aan de volgende opdrachten:
- Inzicht opdrachten van §1.5 (4 t/m 6)

Ter voorbereiding op volgende week werk je aan:
- Lees §1.6 over de reductiedeling
- Kennis opdrachten van §1.6 (1t/m 4)  
 
L Leer §1.5 over de normale celdeling  
+ zie som voor meer informatie over vakflexen.  
T    
     
  natuur- en scheikunde I  
P n.v.t.  
H Hoofdstuk 1 en SOM  
M Zie SOM  
L Fase 3-hoek  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
  natuur- en scheikunde II  
P    
H Thema 1 - SOM & teams  
M Opdracht 01  
L Thema 1 - SOM & teams  
+    
T    
     
  economie  
P Boek 3A Heel hoofdstuk 1.  
H Active Inspire, boek, online.
 
M Boek 3A;Hoofdstuk 1,par.3+4+ de rekentrainers.
 
L Boek 3A Hoofdstuk 1. par.1 t/m 4.
 
+ .
Oefenen online bij leermiddelen.
 
T nvt  
     
  identiteit, burgerschap en maatschappij  
P Debat maatschappelijk vraagstuk  
H 1. De maatschappij  
M 1. De maatschappij  
L 1. De maatschappij  
+ Subculturen  
T n.v.t.  
     
  beeldende vakken - tekenen  
P Werkstuk 1
(keuze uit: Zelfstandig kunstenaar, animator, fotograaf, architect, gamedesigner, illustrator)
(inleveren aan het einde van de toetsweek)
 
H    
M Start Werkstuk 1  
L Kunst on Tour 3 Hoofdstuk 1c & 1d  
+ Flexuur abstract schilderen.  
T    
     
  lichamelijke opvoeding  
P Frisbee
Duurloop
Softbal
 
H    
M Frisbee
Duurloop
 
L    
+    
T    
     
  drama  
P Werken vanuit teksten en vormgeving  
H Spelen van dialoog (vaste tekst). Wat is een dialoog?
Meenemen monoloog
 
M Spelen van dialoog in verschillende versies
Voorlezen meegenomen monoloog en kiezen van overheersende emotie
 
L n.v.t.  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
  lichamelijke opvoeding 2  
P Atletiek, Kogelstoten en horden lopen.
Eigen vaardigheid Hockey en Voetbal d.m.v. onderlinge instructie.
 
H    
M 3LO2.1 Kogelstoten en hordenlopen
3LO2.2 Onderlinge instructie (eigen vaardigheid)
 
L    
+    
T    
     
  culturele kunstzinnige vorming  
P Afronden 6 opdrachten (zie SOM) CKV tijdens de lessen  
H Uitleg Muziek/muziekclip   
M Maken verslag muziekclip  
L n.v.t.  
+ n.v.t.  
T n.v.t.  
     
legenda    
P P : periode taak  
H H : hulp (waar te vinden, extra te doen)  
M M : maken  
L L : leren  
+ + : extra: differentiëren, verdiepen  
T T : toets